Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje cesta k józe

Jógová cvičení mi dřív připadala vzdálená a rozhodně jsem si nepřipadala jako éterická bytost, která dokáže správně zpívat mantry v lotosovém sedu. Ale zjistila jsem, že o tom to vůbec nemusí být...

Odmalička jsem měla ráda pohyb. Když začala hrát hudba, začala jsem sebou mrskat do rytmu, sotva jsem se naučila stát na nohou. Svoje první kreace jsem vytvářela na písničky Šmoulů, ty mi připadaly jako největší vypalovačky.  Rodiče mě pak v pěti letech zapsali na taneční kroužek do základní umělecké školy, kam jsem pravidelně chodila až do maturity. Do toho jsem vyzkoušela aerobik, gymnastiku, latinsko-americké tance i zumbu.  Neuvěřitelně mě to bavilo. V prvním semestru na vysoké jsem si zapsala hodiny jógy (za jeden kredit, neberte to). Říkala jsem si, že zkusím trochu něco jiného. A navíc všichni o tom mluví, jak je to báječné a zdraví prospěšné.

Teď možná čekáte, že napíšu – a tady se všechno změnilo, tehdy jsem objevila kouzlo jógy a od té doby bez ní nemohu být. Skutečnost je ale o trochu méně poetická.  Ale k tomu se dostanu za chvilku. Začala jsem tedy pravidelně docházet na lekce jógy. Pamatuju si, že začínaly hned v pondělí o půl deváté ráno. Nevím, jestli to bylo lektorkou, nevím, jestli to bylo nevhodnou hudbou nebo mým špatným naladěním, ale zkrátka a dobře mě to šíleně nudilo. Měla jsem pocit, že jenom ležíme a dýcháme. Navíc to dýchání, které nám učitelka předříkávala, mi vůbec nešlo, musela jsem buď funět, nebo naopak zpomalovat dech, abych se ve správný moment a při správném pohybu nadechla nebo vydechla. Výsledkem bylo, že se mi z toho akorát motala hlava. Chyběla mi nějaká akce a dynamika a dokonce jsem párkrát hned po józe vyrazila na zumbu, abych se trochu rozproudila. Kdepak, tohle nebude nic pro mě, říkala jsem si. Navíc jsem nedokázala vyprázdnit mysl a uklidnit se. Při lehu na podložce jsem se místo na správný dech soustředila na to, jak neusnout. Takže jsem si jógu zapsala na pomyslný seznam věcí, které asi v životě mohu postrádat.

Vždycky jsem měla ve zvyku se pravidelně hýbat, vlastně jsem bez toho ani neuměla být. Pak jsem začala pracovat v kanceláři a většinu času strávila vsedě u počítače. Začala jsem mít problémy s bolestí zad, ale většinou mi pomohlo plavání. Občas jsem zašla na cvičení, kde jsme vždycky na konci protahovali celé tělo. Zjistila jsem, že obyčejné pohyby jako překlopení nohy přes osu těla jsou najednou nejen problém, ale i trochu bolí. Tou dobou jsem začala cvičit nejen pro potěšení, ale i kvůli zdravým zádům.

Vyzkoušela jsem si i jiné povolání než kancelářské - během brigády v kavárně jsem naopak celou pracovní dobu stála na nohou a začala mě bolet zase jiná část zad. Jednou už jsem to nemohla vydržet a vyhledala si na internetu cvičení uvolňující od bolesti zad. Náhodou jsem objevila video s lekcí jógy zaměřenou na bolavá záda. Trvalo jenom něco málo přes dvacet minut. Zkusila jsem to a uvolnění, které jsem při cvičení cítila, mě překvapilo. Bolest ustupovala, cviky byly nesmírně příjemné. Dokonce jsem po rušném dni v kavárně mezi desítkami lidí docenila ty klidné momenty na podložce, odříznutí od starostí všedního dne a klidné cvičení při příjemné hudbě. Tak a tehdy se to teprve zlomilo. Od té doby, pokud mi to časové podmínky dovolí, cvičím jógu každý den. Neznám přesně názvy všech pozic, ani přesně nerozlišuju různé druhy cvičení. Dělám zkrátka to, co je mi příjemné a co mě baví. A mně se opět potvrdilo nikdy neříkej nikdy. Před pár lety jsem si myslela, že jóga není nic pro mě a dnes už bez ní nemůžu být. 

Jak říká můj muž: Stane se někdy, že bych přišel domů a ty jsi sebou nemlátila o podložku? :-)

Autor: Simona Pátková | pondělí 28.11.2016 18:29 | karma článku: 12,17 | přečteno: 302x
  • Další články autora

Simona Pátková

Život na cestách: Bez zastávky doma bych se neobešla

Díky mému muži jsem objevila kouzlo cestování. Přesouváme se postupně z různých zemí a kontinentů, poznáváme nejen nová místa, ale i jiný životní styl, jiná jídla, jinou kulturu.

31.5.2017 v 18:36 | Karma: 13,83 | Přečteno: 316x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 8 - Jak jsme si vyzkoušeli tradiční canmorskou zábavu

Možná se vám při spojení "tradiční canmorská zábava" vybaví třeba popíjení v kovbojském baru, pojídaní palačinek s javorovým sirupem nebo závody v biatlonu. Ha! Místní populární páteční zábavu představuje BINGO.

16.5.2017 v 5:19 | Karma: 13,39 | Přečteno: 476x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 7 - Klobouk dolů před kanadskými seniory

Setkávám se tu s babičkami a dědečky, kteří by mě svými sportovními výkony hravě strčili do všech kapes. A ještě k tomu z nich sálá životní optimismus a dobrá nálada. Klobou dolů!

25.4.2017 v 2:03 | Karma: 24,78 | Přečteno: 916x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 6 - Život se spolubydlícimi

Kroutím hlavou nad našimi spolubydlícími. Nejdřív jsem si myslela, že jsem málo tolerantní. Pak jsem pochopila, že chyba nebude na mé straně a že jsou prostě DIVNÍ. Nebo jsem divná já?!

18.4.2017 v 2:07 | Karma: 28,23 | Přečteno: 1359x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 5

Jsem v Kanadě už víc než měsíc a třetí týden pracuju v kavárně. Začínám pozorovat první "kulturní rozdíly". Třeba to, že lidé se tu víc usmívají, ale obsluhu v kavárně málokdo pozdraví.

10.4.2017 v 1:54 | Karma: 22,61 | Přečteno: 1036x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 4

Uklízela jsem v hotelu pro kanadskou smetánku, v jehož suterénu si zaměstnanci pořádali party z nakradeného alkoholu. Začala jsem na plný úvazek pracovat v kavárně a zatím si stále pletu, že Hot Chocolate má značku HC, ne HCH.

31.3.2017 v 3:51 | Karma: 24,09 | Přečteno: 921x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu III - První práce

Absolvovali jsme kolečko po úřadech a zařídili nezbytné papírování. Pátý den v Kanadě jsme šli poprvé do práce. Ještě máme před sebou pár pohovorů a máme tu výhodu, že se můžeme rozhodovat, kam vlastně nastoupíme natrvalo.

13.3.2017 v 17:45 | Karma: 21,18 | Přečteno: 863x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu II - Zakotvení v Canmore

Začátky kanadského dobrodružství krok po kroku. Tentokrát o tom, jak jsme se přesunuli z Calgary, konečně vymohli zpátky naše zavazadla, našli si bydlení a zamilovali se do Canmore.

10.3.2017 v 1:47 | Karma: 19,10 | Přečteno: 620x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu - cesta na místo činu

V březnu 2016 byla schválená naše žádost o WH víza do Kanady. Teď je březen 2017, já a můj muž se vydáváme na cestu, kterou od počátku doprovází samé zádrhele. Zatímco tohle píšu, čekáme už druhý den na naše ztracené batohy z USA

9.3.2017 v 0:10 | Karma: 16,95 | Přečteno: 644x | Cestování

Simona Pátková

Móda outdooru

Snad každý dnes překračuje komfortní zónu, vyráží na treky nebo se stěhuje do zahraničí. Někdy mám pocit, že to není jen upřímný osobní zájem, ale touha plnit módní požadavky a vést takový způsob života, jaký si doba žádá.

6.1.2017 v 16:51 | Karma: 19,56 | Přečteno: 689x | Cestování

Simona Pátková

Moje první třítisícovka

V dubnu roku 2015 jsme s mužem (i když tehdy ještě nebyl mým mužem) měsíc cestovali po indonéských Malých Sundách. Jedním z největších zážitků byl výstup na sopku Gunung Rinjani na ostrově Lombok.

17.11.2016 v 9:25 | Karma: 13,29 | Přečteno: 333x | Cestování

Simona Pátková

Britské top zvláštnosti

Jiný kraj, jiný mrav aneb Výběr toho, co mi ve Velké Británii vyrazilo dech, překvapilo mě nebo zarazilo... Myslím, že seznam postupně rozšířím. Tady člověk totiž někdy opravdu nevychází z údivu.

10.11.2016 v 21:24 | Karma: 31,94 | Přečteno: 1729x | Cestování

Simona Pátková

Filozofické zamyšlení o naší cestě

Následující příspěvek bude možná působit jako neucelená změť názorů a myšlenek. Pokusila jsem se o shrnutí toho, co se mi od našeho příjezdu do Anglie honilo hlavou a na co jsem přišla. Snad to bude alespoň trochu dávat smysl.

2.11.2016 v 12:02 | Karma: 16,15 | Přečteno: 397x | Cestování

Simona Pátková

Vítejte ve Velké Británii

Bezmála před rokem jsme se s mužem dočasně přestěhovali do Velké Británie. Je tu střídavě zamračeno a slunečno. A já se pořád nemůžu rozhodnout - je mi lépe tady nebo doma?

30.10.2016 v 19:31 | Karma: 29,17 | Přečteno: 1250x | Cestování
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 791x
Jsem ten typ člověka, co se stoprocentně polije, když má na sobě čerstvě vyprané tričko. Jsem důvěřivá a naivní, ale všichni mi s oblibou říkají, že „ život mě naučí“. Tak se učím. Ráda se směju. A když jednou začnu, tak jen tak nepřestanu. Rozesměje mě nejčastěji naprostá pitomost. Skoro se mi chce napsat, že jsem i vtipná, ale to si myslím patrně jenom já...

Jsem mezi šťastlivci, kteří získali Work and Holiday víza do Kanady, takže jsem v březnu 2017 vystoupila na kanadské půdě a těším se na work i na holiday!

Seznam rubrik