Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zažívám Kanadu III - První práce

Absolvovali jsme kolečko po úřadech a zařídili nezbytné papírování. Pátý den v Kanadě jsme šli poprvé do práce. Ještě máme před sebou pár pohovorů a máme tu výhodu, že se můžeme rozhodovat, kam vlastně nastoupíme natrvalo. 

Když jsme si našli bydlení, pustili jsme se intenzivně do hledání práce. Odeslali jsme desítky životopisů mailem nebo s nimi osobně došli k zaměstnavatelům. Zašli jsme do Job Resource centra v Canmore, což je obdoba našeho úřadu práce. Měla jsem trochu pochybnosti, protože agentury práce v Anglii nás pokaždé vypekly. Popsali nám náplň práce, která byla ve skutečnosti úplně jiná, krátili nám plat nebo odmítali vydat formuláře, na které jsme ze zákona měli právo. Nemluvě o dotaznících s příklady typu: Máš pět housek, tři dáš kamarádovi, kolik ti jich zbyde?

 O to větší překvapení bylo, když nám v Canmore usměvavá paní ukázala na tabuli aktuální nabídky práce v okolí, nabídla nám, že můžeme bezplatně využít počítače i kopírku. Opsali jsme se několik inzerátů, které nás zaujaly, a ještě ten den na ně zareagovali. Potupně nám chodili odpovědi a pozvánky na pohovor. David mezitím chodil odklízet sníh pro společnost, která mu nabídla pozici na plný úvazek.

(Rychlo)pochůzky po úřadech

Přetrvává problém s mým telefonem a kanadskou SIM kartou. Vyzkoušela jsem další prodejny, ale všude mi řekli, že můj telefon bohužel není s kartou kompatibilní, přestože zkoušeli různá nastavení a přenastavení. V diskusích jsem se pak dočetla, že nejsem jediná, kdo má podobný problém, a že mi možná nezbývá, než si za babku pořídit nějaký telefon, který bude místní simky akceptovat.

Mezitím jsme došli na pobočku Canadian Service, která vyřizuje Social Insurence Number, které potřebuje každý, kdo chce v Kanadě legálně pracovat. Celý proces trval asi 20 minut a z kanceláře už jsme odcházeli s číslem v ruce. 

Dalším krokem bylo zařízení účtu v bance. Domluvili jsme si schůzku u CIBC Bank. Opět se nedá vůbec srovnávat s dlouhosáhlým procesem ve Velké Británii, ale i u nás. Nejenže nám úředník na úvod uvařil kávu, ale ještě s námi stihl během zakládání účtu poklábosit, nevyslýchal nás jako bankovní lupiče, otevřel nám ještě ten den účet a rovnou nám dal i karty a ještě se omlouval, že to tak dlouho trvá!

První práce

Absolvovala jsem pár pohovorů a o víkendu jsem šla poprvé do hotelu na pozici "housekeeper". První den jsem byla plná dojmů. Ujala se mě recepční a pokojská Manon, původem z Holandska. Všechno mi vysvětlila a ukázala, pověděla mi o mých povinnostech a seznámila mě s hotelem. Dalším housekeeperem je homosexuál Roger. Je tak legračně divný a vtipný, že to ani nejde popsat. Evidentně ho ale ta práce baví, je to děsný puntičkář a takový ten typ, co desetkrát srovná ručník, pokud není dostatečně podle jeho gusta. Je to moc pěkný stylový hotel, ale stejně tak je stylové a náročné udržovat pokoje tak, jak mají být. Tím mám na mysli třeba (pro mě až přehnaně ) složité stlaní postele s miliony přikrývek a polštářů, mnoho různě velkých a různě poskládaných ručníků (ručníkové origami) + další serepetičky kolem.

Příští týden mě čekají dva další pohovory do kaváren, tak uvidím, jaké kde budou podmínky a podle toho se rozhodnu, kde se "upíšu".

A jinak?

Každé vykouknutí z okna a každá procházka ven je zážitek. Shodli jsme se na tom, že i ten, kdo není velký milovník hor nebo přírody, si tu musí připadat příjemně, zklidněně a uvolněně. Atmosféra Canmore vás k tomu donutí… Představte si, jdete nakupovat do supermarketu – to je činnost kterou ani já ani David zrovna nemilujeme – a prodavačka s vámi pokecá, kdo a odkud jste a přivítá vás v Kanadě, vyjdete ven a před vámi se rozprostřou překrásné výhledy na zasněžené vrcholky. Nadechnete se čerstvého (ale fakt čerstvého) vzduchu a vedle vás se prochází jeleni. Ani vám nevadí, že je -10°C.

Canmore

 

Autor: Simona Pátková | pondělí 13.3.2017 17:45 | karma článku: 21,18 | přečteno: 863x
  • Další články autora

Simona Pátková

Život na cestách: Bez zastávky doma bych se neobešla

Díky mému muži jsem objevila kouzlo cestování. Přesouváme se postupně z různých zemí a kontinentů, poznáváme nejen nová místa, ale i jiný životní styl, jiná jídla, jinou kulturu.

31.5.2017 v 18:36 | Karma: 13,83 | Přečteno: 316x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 8 - Jak jsme si vyzkoušeli tradiční canmorskou zábavu

Možná se vám při spojení "tradiční canmorská zábava" vybaví třeba popíjení v kovbojském baru, pojídaní palačinek s javorovým sirupem nebo závody v biatlonu. Ha! Místní populární páteční zábavu představuje BINGO.

16.5.2017 v 5:19 | Karma: 13,39 | Přečteno: 476x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 7 - Klobouk dolů před kanadskými seniory

Setkávám se tu s babičkami a dědečky, kteří by mě svými sportovními výkony hravě strčili do všech kapes. A ještě k tomu z nich sálá životní optimismus a dobrá nálada. Klobou dolů!

25.4.2017 v 2:03 | Karma: 24,78 | Přečteno: 916x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 6 - Život se spolubydlícimi

Kroutím hlavou nad našimi spolubydlícími. Nejdřív jsem si myslela, že jsem málo tolerantní. Pak jsem pochopila, že chyba nebude na mé straně a že jsou prostě DIVNÍ. Nebo jsem divná já?!

18.4.2017 v 2:07 | Karma: 28,23 | Přečteno: 1359x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 5

Jsem v Kanadě už víc než měsíc a třetí týden pracuju v kavárně. Začínám pozorovat první "kulturní rozdíly". Třeba to, že lidé se tu víc usmívají, ale obsluhu v kavárně málokdo pozdraví.

10.4.2017 v 1:54 | Karma: 22,61 | Přečteno: 1036x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 4

Uklízela jsem v hotelu pro kanadskou smetánku, v jehož suterénu si zaměstnanci pořádali party z nakradeného alkoholu. Začala jsem na plný úvazek pracovat v kavárně a zatím si stále pletu, že Hot Chocolate má značku HC, ne HCH.

31.3.2017 v 3:51 | Karma: 24,09 | Přečteno: 921x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu II - Zakotvení v Canmore

Začátky kanadského dobrodružství krok po kroku. Tentokrát o tom, jak jsme se přesunuli z Calgary, konečně vymohli zpátky naše zavazadla, našli si bydlení a zamilovali se do Canmore.

10.3.2017 v 1:47 | Karma: 19,10 | Přečteno: 620x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu - cesta na místo činu

V březnu 2016 byla schválená naše žádost o WH víza do Kanady. Teď je březen 2017, já a můj muž se vydáváme na cestu, kterou od počátku doprovází samé zádrhele. Zatímco tohle píšu, čekáme už druhý den na naše ztracené batohy z USA

9.3.2017 v 0:10 | Karma: 16,95 | Přečteno: 644x | Cestování

Simona Pátková

Móda outdooru

Snad každý dnes překračuje komfortní zónu, vyráží na treky nebo se stěhuje do zahraničí. Někdy mám pocit, že to není jen upřímný osobní zájem, ale touha plnit módní požadavky a vést takový způsob života, jaký si doba žádá.

6.1.2017 v 16:51 | Karma: 19,56 | Přečteno: 689x | Cestování

Simona Pátková

Moje cesta k józe

Jógová cvičení mi dřív připadala vzdálená a rozhodně jsem si nepřipadala jako éterická bytost, která dokáže správně zpívat mantry v lotosovém sedu. Ale zjistila jsem, že o tom to vůbec nemusí být...

28.11.2016 v 18:29 | Karma: 12,17 | Přečteno: 302x | Ona

Simona Pátková

Moje první třítisícovka

V dubnu roku 2015 jsme s mužem (i když tehdy ještě nebyl mým mužem) měsíc cestovali po indonéských Malých Sundách. Jedním z největších zážitků byl výstup na sopku Gunung Rinjani na ostrově Lombok.

17.11.2016 v 9:25 | Karma: 13,29 | Přečteno: 333x | Cestování

Simona Pátková

Britské top zvláštnosti

Jiný kraj, jiný mrav aneb Výběr toho, co mi ve Velké Británii vyrazilo dech, překvapilo mě nebo zarazilo... Myslím, že seznam postupně rozšířím. Tady člověk totiž někdy opravdu nevychází z údivu.

10.11.2016 v 21:24 | Karma: 31,94 | Přečteno: 1729x | Cestování

Simona Pátková

Filozofické zamyšlení o naší cestě

Následující příspěvek bude možná působit jako neucelená změť názorů a myšlenek. Pokusila jsem se o shrnutí toho, co se mi od našeho příjezdu do Anglie honilo hlavou a na co jsem přišla. Snad to bude alespoň trochu dávat smysl.

2.11.2016 v 12:02 | Karma: 16,15 | Přečteno: 397x | Cestování

Simona Pátková

Vítejte ve Velké Británii

Bezmála před rokem jsme se s mužem dočasně přestěhovali do Velké Británie. Je tu střídavě zamračeno a slunečno. A já se pořád nemůžu rozhodnout - je mi lépe tady nebo doma?

30.10.2016 v 19:31 | Karma: 29,17 | Přečteno: 1250x | Cestování
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 791x
Jsem ten typ člověka, co se stoprocentně polije, když má na sobě čerstvě vyprané tričko. Jsem důvěřivá a naivní, ale všichni mi s oblibou říkají, že „ život mě naučí“. Tak se učím. Ráda se směju. A když jednou začnu, tak jen tak nepřestanu. Rozesměje mě nejčastěji naprostá pitomost. Skoro se mi chce napsat, že jsem i vtipná, ale to si myslím patrně jenom já...

Jsem mezi šťastlivci, kteří získali Work and Holiday víza do Kanady, takže jsem v březnu 2017 vystoupila na kanadské půdě a těším se na work i na holiday!

Seznam rubrik