Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zažívám Kanadu 4

Uklízela jsem v hotelu pro kanadskou smetánku, v jehož suterénu si zaměstnanci pořádali party z nakradeného alkoholu. Začala jsem na plný úvazek pracovat v kavárně a zatím si stále pletu, že Hot Chocolate má značku HC, ne HCH.

V minulém příspěvku jsem zmiňovala, že je kolega v hotelu "tak legračně divný a vtipný, že to ani nejde popsat." Další týden jsem přišla do práce a dozvěděla se, že ho vyhodili, protože bral drogy. A stejně tak i další dva pracovníky, kteří kradli ze skladu alkohol a z trezoru peníze.

Uklízeli jsme jejich - teď už bývalé - pokoje. Člověk si připadal jako ve scéně z akčního filmu. V domě předtím byla policie a zřejmě hledala jejich "úlovky", takže bylo všechno rozházené, gauče rozhozené a všude neskutečný, ale opravdu neskutečný nepořádek, na zemi prázdné lahve od rumu a vína. Při vysávání jsem narazila na malé prázdné průsvitné pytlíčky, které vypadaly jako zaprášené od hladké mouky. Mouka to ale asi nebyla.

Během týdne jsem měla pár dalších pohovorů (do restaurací a kaváren). Nejvíc mě zaujala kavárna Beamer´s v centru Canmore. Rozhodla jsem se, že tam nastoupím. První den byl náročný. Bylo zrovna hodně rušno, v kavárně bylo neustále plno, takže jsem byla, jak se říká, "hozená do vody" a rovnou mě zapojili do procesu. Postavili mě k elektronické pokladně. Ani jsem nevěděla, jak se přesně ovládá. Přišel zákazník k pultu a objednal si "ricy crispy". Netušila jsem, jestli mu dobře rozumím, kde tu věc najdu v pokladně, jak vypadá fyzicky, ani kolik stojí. Ani jsem nevěděla, že loonies a toonies jsou mince a že drip coffee je překapávaná káva. Po prvním dnu jsem měla hlavu jako pátrací balon.

Postupně jsem se zaučovala. Trvalo mi asi týden, než jsem se se vším trochu sžila, ale stejně jsem ani po týdnu nevěděla, jak dobít zákazníkům dárkovou kartičku, kde se dosypává cukr, ani jestli do breakfest sendviče patří vajíčko.. Moje kolegyně - od Kanaďanky, přes Vietnamku, Japonku, Italku až po Australanku - mi poradily, co a jak. Zároveň ale někdy až nesmyslně lpěly na detailech, jakože například, že značka pro horkou čokoládu je HC, protože já stále používala HCH a psala to na kelímky. Podotýkám, že žádný jiný nápoj, který by začínal na H, nepodáváme, takže muselo být naprosto logické, co je tím myšlené. U pultu stála fronta zákazníků dlouhá až ven na chodník a poslední věc, která by mě v tom zmatku zajímala, je hledat v tabulce pod pokladnou, jak označit drink na kelímek, aby kolegyně věděla, co má připravit. 

Myslí to asi dobře, ale zdlouhavě mi vysvětlují, že na konci dne je potřeba vzít velké krájecí prkénko ke dřezu. Potom vzít velkou nádobu se saponátem a lehce jím prkénko polít. Následně vzít hadr a těmito (ukázka) pohyby z prkénka tekutinu smýt. Pak počkat, až steče z povrchu. Otřít utěrkou. Postavit na odkapávač. Takhle napsané to nevyzní, ale tento jednoduchý úkon mi byl vysvětlován jako operace srdce. Další věc, která mi dělá problém, je kanadská lopatka a smetáček na zametání. Lopatka totiž není taková ta klasická malá, kterou znám z Čech, ale používají takový obdélníkový box s násadou jako na koště. Smetáček je velký jako klasické koště a téměř nic nezamete. Pak také používají nějaký super truper nový mop, který akorát roztírá špínu všude kolem. Vždycky jsem si myslela, jak jsem nepraktická a nešikovná, ale když vidím, jak si mé kolegyně počínají při úklidu, stoupá mi sebevědomí. I když.... při manipulaci s místními úklidovými potřebami jsem možná nepraktická a komická až až.

Ještě, že si člověk může vyčistit hlavu nádhernými procházkami po okolí Canmore. O víkendu jsme se vydali na výlet ke Cougar Creek (viz foto), kde na nás čekají krásné lezecké oblasti. Až se oteplí :-)

Cougar Creek

 

Autor: Simona Pátková | pátek 31.3.2017 3:51 | karma článku: 24,09 | přečteno: 921x
  • Další články autora

Simona Pátková

Život na cestách: Bez zastávky doma bych se neobešla

Díky mému muži jsem objevila kouzlo cestování. Přesouváme se postupně z různých zemí a kontinentů, poznáváme nejen nová místa, ale i jiný životní styl, jiná jídla, jinou kulturu.

31.5.2017 v 18:36 | Karma: 13,83 | Přečteno: 316x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 8 - Jak jsme si vyzkoušeli tradiční canmorskou zábavu

Možná se vám při spojení "tradiční canmorská zábava" vybaví třeba popíjení v kovbojském baru, pojídaní palačinek s javorovým sirupem nebo závody v biatlonu. Ha! Místní populární páteční zábavu představuje BINGO.

16.5.2017 v 5:19 | Karma: 13,39 | Přečteno: 476x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 7 - Klobouk dolů před kanadskými seniory

Setkávám se tu s babičkami a dědečky, kteří by mě svými sportovními výkony hravě strčili do všech kapes. A ještě k tomu z nich sálá životní optimismus a dobrá nálada. Klobou dolů!

25.4.2017 v 2:03 | Karma: 24,78 | Přečteno: 916x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 6 - Život se spolubydlícimi

Kroutím hlavou nad našimi spolubydlícími. Nejdřív jsem si myslela, že jsem málo tolerantní. Pak jsem pochopila, že chyba nebude na mé straně a že jsou prostě DIVNÍ. Nebo jsem divná já?!

18.4.2017 v 2:07 | Karma: 28,23 | Přečteno: 1359x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 5

Jsem v Kanadě už víc než měsíc a třetí týden pracuju v kavárně. Začínám pozorovat první "kulturní rozdíly". Třeba to, že lidé se tu víc usmívají, ale obsluhu v kavárně málokdo pozdraví.

10.4.2017 v 1:54 | Karma: 22,61 | Přečteno: 1036x | Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 791x
Jsem ten typ člověka, co se stoprocentně polije, když má na sobě čerstvě vyprané tričko. Jsem důvěřivá a naivní, ale všichni mi s oblibou říkají, že „ život mě naučí“. Tak se učím. Ráda se směju. A když jednou začnu, tak jen tak nepřestanu. Rozesměje mě nejčastěji naprostá pitomost. Skoro se mi chce napsat, že jsem i vtipná, ale to si myslím patrně jenom já...

Jsem mezi šťastlivci, kteří získali Work and Holiday víza do Kanady, takže jsem v březnu 2017 vystoupila na kanadské půdě a těším se na work i na holiday!

Seznam rubrik