Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zažívám Kanadu 7 - Klobouk dolů před kanadskými seniory

Setkávám se tu s babičkami a dědečky, kteří by mě svými sportovními výkony hravě strčili do všech kapes. A ještě k tomu z nich sálá životní optimismus a dobrá nálada. Klobou dolů!

Byla jsem si už několikrát zaplavat v canmorském bazénu a po čase jsem všimla si všima jedné zajímavé věci – byla jsem tam jediná v mém věku. Všichni ostatní plavci byli mnohem starší. A to jsem na plovárně byla pokaždé v jinou denní i podvečerní hodinu. Dnes jsem tam dokonce potkala stařenku s chodítkem, které jiná stará paní pomáhala vlézt do bazénu. Pak tam také byla straší dáma, která byla napojená na nějaký přístroj, takže plavala ve vodě a její přítelkyně chodila vedle bazénu a nosila tu věc, velkou asi jako bezpečnostní hasicí přístroj, vedle ní na okraji bazénu. Vypadalo to až komicky, ale zároveň to bylo dojemné. Bylo mi těch starých paní nejdřív líto, ale pak jsem si řekla, proč vlastně?! Proč by mi mělo být smutno a litovala bych je?! Dámy byly veselé, smály se, neměly problém s pohybem, stačilo, když se dostatečně přizpůsobily, do vody postupovaly pomalu a nikam nespěchaly. Po chvilce v plaveckém bazénu, kde různě cvičily a plavaly, se přesunuly do velké vířivky, kde se sešla  celá jejich parta, povídaly si, smály se a domlouvaly se, u koho se příště sejdou na večeři.

Na mě se usmívaly a když jsme se potkaly v sprše, popřály mi krásný den. Úplně z nich sálal optimismus a pozitivní atmosféra.

Rockies

Minulý týden nás vzal náš pan domácí s sebou na výlet. Prý že se půjde jen tak „projít“ k Rockies, tak jestli nechceme jít s ním. Hned jsme s manželem souhlasili.

- "Potřebujeme si vzít nějaké vybavení - chodecké hůlky, mačky, cokoli?"- "Kdepak, kdepak, vždyť jdeme jen na procházku!"

 Vzal nás ke kopci jménem East Edge of Mt. Rundle, zaparkoval a vyběhl do prudkého kopce hned u parkoviště. Doslova začal běžet!  Nechtěli jsme se nechat zahanbit, tak jsme také svižně vyrazili, ale protože na začátku bylo docela strmé stoupání, neměli jsme šanci ho dostihnout. Je mu asi kolem sedmdesáti, ale je to nadšený sportovec, milovník běhu a maratonů. Protože prý nechce vypadnout z kondice, tak trénuje téměř každý týden. Když řekne, že se jde po ránu "proběhnout", má tím na mysli čtyřicetikilometrovou trasu ne zrovna příjemným terénem... Zkrátka klobouk dolů! S úsměvem vzpomínám na svůj příspěvek o módě být "outdoorovým" sportovcem - našeho domácího v keckách a roztrženém tričku by totiž měly vidět ty nastrojené "figuríny" ze sportovního obchodu, které uběhnou 2 kilometry kolem domů a pak jedou autem na nákup.

Ale zpět k našemu výletu. My jsme s Davidem radši zvolili volnější tempo. Někde bylo místy ještě trochu sněhu a ledu, takže jsme litovali, že jsme si nevzali lepší vybavení. Smekaly se mi nohy skoro při každém třetím kroku, ale snažila jsem se ze všech sil, abych moc nezpomalovala a nezdržovala našeho maratonce.... Nakonec jsme ho přeci jen nechali běžet napřed. Už se mi klepaly nohy a uvědomila jsem si, že když budu sama sebe takhle štvát akorát si tím výšlap znepříjemním.

East End of Mt. Rundle

Já zkrátka někdy nemusím za každou cenu podat super výkon nebo se vyškrábat až k vrcholnému bodu, když z toho přestávám mít potěšení... Když jsme sestupovali dolů, několikrát jsem se natáhla a jela pár metrů po zadku dolů. Při jednom pádu jsem se sklouzla přímo u malého smrčku a tak jsem jako tonoucí, který se chytá stébla, chňapla po větvi, jenže ta nebyla dost silná, takže rupla a já jsem se pomalu po břiše sunula dolů, kde jsem se chytila dalšího klacíku a visela na něm jako prapor. Smála jsem se tak nahlas, že mě asi slyšely celé Skalisté hory, i když po tváři se mi koulely slzy, jak jsem se praštila do kolene a narazila si loket. Nemusím dodávat, že náš pan domácí se nesmekl ani jednou, ba ani nezakopl.

Chtěla jsem tímto příspěvkem říct, jak tomuto "aktivnímu stáří" (nebo jak to nazvat), nesmírně fandím. Ti lidé mají můj hluboký obdiv a já si přeju, abych jednou v jejich věku také byla tak plná života, síly a optimismu.

Autor: Simona Pátková | úterý 25.4.2017 2:03 | karma článku: 24,78 | přečteno: 916x
  • Další články autora

Simona Pátková

Život na cestách: Bez zastávky doma bych se neobešla

Díky mému muži jsem objevila kouzlo cestování. Přesouváme se postupně z různých zemí a kontinentů, poznáváme nejen nová místa, ale i jiný životní styl, jiná jídla, jinou kulturu.

31.5.2017 v 18:36 | Karma: 13,83 | Přečteno: 316x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 8 - Jak jsme si vyzkoušeli tradiční canmorskou zábavu

Možná se vám při spojení "tradiční canmorská zábava" vybaví třeba popíjení v kovbojském baru, pojídaní palačinek s javorovým sirupem nebo závody v biatlonu. Ha! Místní populární páteční zábavu představuje BINGO.

16.5.2017 v 5:19 | Karma: 13,39 | Přečteno: 476x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 6 - Život se spolubydlícimi

Kroutím hlavou nad našimi spolubydlícími. Nejdřív jsem si myslela, že jsem málo tolerantní. Pak jsem pochopila, že chyba nebude na mé straně a že jsou prostě DIVNÍ. Nebo jsem divná já?!

18.4.2017 v 2:07 | Karma: 28,23 | Přečteno: 1359x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 5

Jsem v Kanadě už víc než měsíc a třetí týden pracuju v kavárně. Začínám pozorovat první "kulturní rozdíly". Třeba to, že lidé se tu víc usmívají, ale obsluhu v kavárně málokdo pozdraví.

10.4.2017 v 1:54 | Karma: 22,61 | Přečteno: 1036x | Cestování

Simona Pátková

Zažívám Kanadu 4

Uklízela jsem v hotelu pro kanadskou smetánku, v jehož suterénu si zaměstnanci pořádali party z nakradeného alkoholu. Začala jsem na plný úvazek pracovat v kavárně a zatím si stále pletu, že Hot Chocolate má značku HC, ne HCH.

31.3.2017 v 3:51 | Karma: 24,09 | Přečteno: 921x | Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 791x
Jsem ten typ člověka, co se stoprocentně polije, když má na sobě čerstvě vyprané tričko. Jsem důvěřivá a naivní, ale všichni mi s oblibou říkají, že „ život mě naučí“. Tak se učím. Ráda se směju. A když jednou začnu, tak jen tak nepřestanu. Rozesměje mě nejčastěji naprostá pitomost. Skoro se mi chce napsat, že jsem i vtipná, ale to si myslím patrně jenom já...

Jsem mezi šťastlivci, kteří získali Work and Holiday víza do Kanady, takže jsem v březnu 2017 vystoupila na kanadské půdě a těším se na work i na holiday!

Seznam rubrik