Život na cestách: Bez zastávky doma bych se neobešla

31. 05. 2017 18:36:40
Díky mému muži jsem objevila kouzlo cestování. Přesouváme se postupně z různých zemí a kontinentů, poznáváme nejen nová místa, ale i jiný životní styl, jiná jídla, jinou kulturu.

Cestování je skvělá věc. Baví mě to. Nevadí mi dlouhé lety ani dlouhé cesty autem, dobře snáším přesuny v dopravních prostředcích. Nevadí mi spát ve stanu nebo na sklopené sedačce auta. Mnohokrát jsem spala i na zemi na letišti, hlavu podloženou batohem a mobil ukrytý pod tričkem, abych dobře cítila vibrace budíku a nezaspala svůj let.

Neříkám, že nemám ráda postel s kvalitní matrací a horkou vanu, ale dokážu přežít studenou sprchu v kempu, jídlo z ešusu i spaní pod širákem a nijak zvlášť mi to nevadí. Pokud tedy ovšem nemrzne, nepadají z nebe provazy deště, trakaře nebo cokoli jiného (...abych se sebe zase nedělala až TAK velkou hrdinku!)

Proč to ale píšu? Ne proto, bych ze sebe dělala bůhvíjakou holku do nepohody. Chci se tím dostat k trochu jinému problému: Život takzvaně na cestách má své neobyčejné kouzlo a nádech nekončícího dobrodružství. Chvíli jste tady, chvíli zase tam, chvilku jinde a za nějaký čas zase tamhle. Když se vám někde líbí, zůstanete déle, když ne, pokračujte zase jinam. Bez zastávky "doma" bych se ale neobešla. Vidět svou rodinu, známé a blízké nejen virtuálně, ale být přímo v jejich blízkosti je pro mě ohromně důležité.

Doma v krabicích

Mezidobí mezi cestami strávené doma je pro vás pak vlastně něco jako dovolená. Má to však své ale. Tak například: Pokud jedete domů na déle než 14 dní mezi další cestou, KAM si dáte věci? Pokud nevlastníte (vy nebo vaši blízcí) volnou nemovitost nebo si neplatíte po celou dobu extra nájem "doma", zpravidla zůstáváte u svých příbuzných nebo známých. My s mužem většinou střídavě u našich rodin. Přesouváme se mezi městy (naštěstí ne tolik vzdálenými), navštěvujeme příbuzné a kamarády a snažíme se užít každou chvíli s nimi strávenou. Oblečení z cest hodíme do pračky, přeskládáme si svoje věci a většina našeho skromného majetku je uložena v krabicích od banánů na půdě nebo ve sklepě u našich rodičů. Zní to prostě a jednoduše. Ovšem kamarádi, se kterými se chcete setkat, vás například pozvou na lyže. Vydáte se do krabice hledat vybavení. Najdete ho - hurá. Pak ho zase vrátíte zpátky do krabice. Sníh ale pořád drží, pojedeme ještě jednou. Zase ho vyndáte z krabice. Pak už ho tam nevrátíte, co kdybyste jeli zase, že. A váš systém pomalu bortí...

Tím vzniká paradox: nevadí mi nosit svoje nejdůležitější věci v batohu nebo spát každý den jinde, ale mít při návratu domů rozstrkané věci po krabicích ve dvou bytech, z toho mi jde hlava kolem. Věčně nemůžu nic najít - něco je na půdě, něco je ve sklepě, něco už jsem vyhodila, něco si někdo vypůjčil a nevrátil... .

A jak to dopadlo?

Na začátku března jsme přijeli do Kanady. Já jsem zanedlouho zjistila, že věci, které jsem měla nachystané na hromádce "to zůstane doma" jsem si přivezla a hromádka "s sebou" zůstala doma!

Kde je tedy ta hranice, jak dlouho na cestách zůstat doma, aby vám to nepřerostlo přes hlavu? :-)

Autor: Simona Pátková | středa 31.5.2017 18:36 | karma článku: 13.83 | přečteno: 315x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 18.17 | Přečteno: 413 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 578 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 15.79 | Přečteno: 471 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 15 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 790

Jsem ten typ člověka, co se stoprocentně polije, když má na sobě čerstvě vyprané tričko. Jsem důvěřivá a naivní, ale všichni mi s oblibou říkají, že „ život mě naučí“. Tak se učím. Ráda se směju. A když jednou začnu, tak jen tak nepřestanu. Rozesměje mě nejčastěji naprostá pitomost. Skoro se mi chce napsat, že jsem i vtipná, ale to si myslím patrně jenom já...

Jsem mezi šťastlivci, kteří získali Work and Holiday víza do Kanady, takže jsem v březnu 2017 vystoupila na kanadské půdě a těším se na work i na holiday!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...